28 november, 2004

Min scendebut

Jag har nu klarat av min scendebut och det var så kul! I torsdags hade vi den efterlängtade Vinterrocken på skolan och jag uppträdde med Lili & Susie-låten "Boyfriend" från 1990. Catrine körade och Lennart, en femtioårig elev på vår skola, var statist som vi stötte på under framträdandet.

Dennis: "Nej, droger är inte ett alternativ. Då blir man rynkig och äcklig."

Det gick bra och jag känner mig nöjd med framträdandet. Folk skrek, applåderade och jag har aldrig fått så mycket beröm som efter framträdandet. Tjejerna i dramaklassen kom fram och var helt i extas. De sa att jag har skitbra röst och att det var kul att jag sjöng en Lili & Susie-låt som gav dem flashbacks från barndomen.

Vaktmästaren sa något i stil med: "Jag trodde aldrig att jag skulle krama dig, men du ska få en kram för att du är så duktig." Min engelskafröken sa att hon inte förstod vad jag gjorde på skolan. Hon tyckte att jag skulle sluta och satsa på musiken på heltid. "Du hör inte hemma här. Du ska stå på scen!"

Jag blev så rörd att jag nästan började gråta.