19 november, 2004

Lena Philipsson-konsert på Cirkus

I söndags åkte jag till Stockholm och träffade min kära vän Henri. Efter en sväng på centrum tog vi en fika med min söta nätkompis Jenny S. inne på Gallerian. Henri och jag flummade precis som vanligt och det är ett under att Jenny inte blev bortskrämd. Vi träffade även Henris söta vän Natassia som jobbar på caféet. Hon bjöd oss till och med på en bulle och ett par kramar. Efter fikat följde vi Jenny till tåget och jag fick skriva autograf.

Sedan begav vi oss till Åhléns City där vi träffade vår åländska kompis Tomas och hans mamma Lena. Vi åkte tillsammans ut till Cirkus där Lena Philipssons konsert ägde rum. Jag hade min nya, rosa tröja på mig och mitt rosa, glittriga läppglans. Lena var lika bra som alltid. Det var helt klart en av de bästa konserter jag någonsin har varit på. Hon har en underbar röst och en klockren humor. Jag är så glad att hon har gjort comeback! Melodifestivalen var verkligen rätt val för henne.

Efter konserten hämtade pappa upp oss och vi åkte in till centrum igen. Vi gick på Henris och min favoritbar på Hotell Royal Viking och tog ett par drinkar. Micke dök också upp för att umgås med oss. Det var en lyckad dag och jag vill ge en stor puss till alla som förgyllde den!