13 september, 2005

J'essaye d'être aussi gentil comme possible

Jag och Gnäll-Anna flummar vidare i skolan. Jag trivs som fisken i vattnet i klassen. Alla är väldigt olika, vilket är så spännande. Vi har redan lärt känna varandras speciella egenskaper. Som till exempel, så fort någon nämner färgen rosa eller discomusik så haglar kommentarerna över mig. Det är härligt med en sådan sammanhållning och jag hoppas att den håller i sig.

Vad har annars hänt den senaste tiden? Jag har köpt en ny Filofax, rosa och allt. Jag har tittat på "Expedition: Robinson" och sett film med Gnäll-Anna. Det blev "Girls Just Want To Have Fun" med dess underbara åttiotalsmusik. Kan ni gissa vem som valde den?

I lördags var jag och fikade med min nyfunna nätkompis Västerås-Micke. Vi åt tillsammans och shoppade skivor för hela slanten. Det var trevligt och jag hoppas att vi ses snart igen. Vi har en viss fjortis som gemensam nämnare, så Micke är ett levande bevis på att tråkigheter faktiskt kan föra något positivt med sig.

När det gäller musik har jag vissa perioder då jag lyssnar extra mycket på en artist. I och med att jag har så många idoler behöver jag aldrig tröttna på något. Just nu har jag en Mariah Carey-period och är på väg in i en Kim Wilde-period. För någon vecka sedan var det Pernilla Wahlgren som gällde. Det ena utesluter förstås inte det andra. Det är ju inte som att jag bara lyssnar på en artist konstant under perioderna. Gud, så jag babblar.

Musik är livet!