16 september, 2005

Mandy Smith, Bananarama och Modesty

I dagarna kom jag över två svåråtkomliga låtar med min idol Mandy Smith. Det var poplåtarna "Terry" och "Got To Be Certain". Den senare är samma låt som Kylie Minogue gav ut 1988. Låten skrevs från början till Mandy. Nu undrar ni säkert vem Mandy Smith är. Det är en brittisk fotomodell som blev känd då det kom ut att hon som trettonåring haft ett förhållande med femtioårige Bill Wyman från Rolling Stones.

Det blev en stor skandal i England, men Mandy fick spela in ett album tillsammans med mina favoritproducenter Stock Aitken Waterman. Singlarna "I Just Can't Wait" och "Positive Reaction" kanske säger er något? Inte det? Nej, jag är inte förvånad. Hur som helst så älskar jag hennes musik.

Sist men inte minst så vill jag tipsa om Bananaramas comebacklåtar "Move In My Direction" och "Love Bites" som är hetast just nu. "Negotiate With Love" med Rachel Stevens, "Love Never Loved Me" med Geri Halliwell, "Giving You Up" med Kylie Minogue, "Hung Up" med Madonna, "Unga Pojkar & Äldre Men" med Lena Philipsson, "Speak" med Lindsay Lohan, "Perfection" med Dannii Minogue, " Satellites (Electro Mix Short)" med September och "La La Love On My Mind" med Ann Winsborn är också underbara!

Förresten, om någon råkar ha albumet "Pieces Of Modesty" – med den svenska gruppen Modesty – på CD, hör gärna av er till mig. Jag letar nämligen desperat efter detta åttiotalsalbum.