27 september, 2005

Bögen har ordet

I dagarna fick jag en intressant kommentar på Lunarstorm. Det var en tjej i min ålder som skrev: "Lyssnar du på alla de där fjolliga tjejartisterna för att du verkligen gillar det eller för att du försöker upprätthålla någon slags charad? Känner inte en enda tjej som lyssnar på fler än möjligtvis fem av dem".

Tänk att folk inte tänker sig för. Visst ska man fråga om man undrar något, men tror folk på allvar att man låtsas gilla en massa artister bara för imagens skull? Jag lever för den här typen av musik och det kommer jag nog alltid att göra. Jag vaknade inte en dag, insåg att jag var bög och tänkte: "Nu måste jag börja lyssna på disco!"

Vissa tror att man inte kan gilla kommersiell popmusik på riktigt, utan att det bara är något ytligt. De har så fel. Det finns ingen som ska tala om för mig vilket som är "rätt" eller "fel" sorts musik. Jag önskar att folk kunde lära sig att tänka efter lite mer och låta andra ha sin smak i fred.