11 januari, 2006

Chihuahuas on parade

I torsdags tog jag tåget till Stockholm för att träffa några av mina allra bästa vänner. När jag kom till stationen möttes jag av Micke och Stalker-Anna. Vi gick till Gamla stan där jag shoppade lite skräckfilmer och skivor innan vi mötte upp Annas kompis Sanne.

Jag fick sena julklappar av Anna, bland annat ett par rosa ljusstakar och en bit spettekaka. Säkert för att få mig att flytta till Skåne... eller tvärt om. Men jag tyckte det var gott i alla fall. Jag vill ju så gärna lära mig prata skånska, så jag imiterade Anna och Sanne hela dagen, vilket de verkade måttligt imponerade av.

Efter en fika och lite mer shoppande dök Henri upp och alla åt lunch på den nyttiga restaurangen Kalori. Jag fick en sen julklapp av Henri också, bland annat en skiva med de finska popsystrarna CatCat och träfigurer föreställande Marilyn Monroe. Självklart kunde jag inte låta bli att fortsätta min shoppingfrossa och köpte ännu fler skivor. Jag tror att Anna blev lite trött på mig.

Dennis: "Vad har ni för andra fördomar då?"
Henri: "Att alla bögar har sex med varandra hela tiden."
Dennis: "Men det är ju ingen fördom, det är sanning."

Kvällen avslutades traditionsenligt i baren på hotell Radisson Royal Viking innan det var dags att bege sig till tåget. Jag hann med att träffa min goda vän Mattias också precis innan tåget gick, vilket var trevligt. Jag hade underbart kul tillsammans med mina vänner. Ni är för fina!

Som avslutning vill jag tacka min vän Jessica för julklappen och så vill jag hälsa till Mr C. Du är det finaste jag vet. Snart ses vi igen.

Ha ett underbart glittrigt 2006!