02 januari, 2006

TV-året 2005

Desperate Housewives: Ingen har kunnat undgå dessa underbara hemmafruar som med sin glamourösa livsstil och sina i-landsproblem har förgyllt våra kvällar framför TV:n. Serien har vunnit mängder av priser världen över och kommer förhoppningsvis att gå i många år till. Tack och lov att min älskling Kimberly från "Melrose Place" har överlevt millennieskiftet och tagit sig vidare i karriären!

Lost: En hel värld blev besatt av "Lost" då serien hade premiär. Ett flygplan på väg från Australien till USA störtar utanför en stor ö och vi får följa karaktärernas kamp för överlevnad. 2005 hade serien premiär i Sverige och jag började följa den. Nu är jag fast, precis som alla andra. Även denna serie har vunnit en mängd priser och man sitter varje vecka och funderar över hur karaktärerna ska hitta hem igen. Låt oss hoppas att de blir kvar på ön ett tag till så att serien kan fortsätta visas.

The 4400: 4400 personer blir bortförda av utomjordingar. När de flera år senare skickas tillbaka till jorden har de inte åldrats alls. Hela världen förundras och det visar sig att dessa personer även har fått speciella förmågor. Serien har lite samma känsla som "Lost" men på ett helt annat plan. Spänning och drama håller i alla fall mig på helspänn.

Hey Baberiba: Christine Meltzer, Peter Magnusson och David Hellenius är roligast just nu. När de driver med kungafamiljen kan ingen hålla sig för skratt. När jag hör talas om kungafamiljen så ser jag "Hey Baberiba"-kopiorna framför mig. De har liksom ersatt originalen. Mina personliga favoriter är deras parodier på Pernilla Wahlgren och Victoria Silvstedt. Jag hoppas vi får se mer av dessa tokstollar framöver.