25 maj, 2006

"Congratulations, I have arrived"

I fredags kom min kära vän Sven hit, ända från Skåne. Han hade pratat ihop sig med mamma och överraskade mig totalt. Jag blev så glad av att se honom igen. Jag till och med tvingade honom att titta på Eurovision Song Contest med familjen, trots att han hatar det programmet.

Sedan tävlingen har jag haft Islands bidrag, "Congratulations" med Silvia Night, på hjärnan. Den är så skön. Ett blogginlägg om tävlingen kommer inom kort. Jag hoppas i alla fall att Sven hade lika kul som jag, han är ju en del av familjen.

Dennis: "Men, Diana, man ska ha tråkigt. Det är påsk. Jesus har ju dött."

Snart är det förresten dags för mig att gå in i studion igen. Det är ett par kända låtskrivare som har hört av sig och vill att jag sjunger på deras nya låtar. De ska sedan skickas till Melodifestivalen. Det känns väldigt spännande! Jag återkommer så fort jag vet mer.

Vi kommer troligtvis att skicka låtarna till andra länder också, för jag skulle inte ha något emot att representera ett annat land än Sverige i tävlingen.