08 maj, 2006

Synthicide

Nu är våren här igen. Eller ska man säga att det är sommar? Våren varande i typ två dagar och nu är det helt plötsligt jättevarmt. Jag tycker det är så härligt att solen skiner och att dagarna blir längre. Ljus i kombination med discomusik gör under för hälsan. Jag försöker skämma bort mig själv så mycket som möjligt just nu, genom att ta det lugnt och göra roliga saker.

Min syster fyllde nyligen arton, så vi har firat henne. Tänk att hon också har blivit vuxen. Jag har skrivit en dikt till henne som kommer publiceras här inom kort. Jag måste ju också tala om att jag har blivit helt besatt av den australiska såpan "Home And Away" som går på TV3. Snacka om att de har härliga dialekter, precis som Kylie Minogue. Jag vill åka till Australien igen.

Många har läst min krönika om homofobi som jag publicerade i bloggen förra veckan. Bara på Lunarstorm har över åtta hundra personer läst den, vilket känns kul. Nästan alla kommenterer har varit positiva och jag finner inte ord att beskriva hur glad jag är att ni uppskattar mina texter. De som har varit negativa har för det mesta varit homofober som skrivit saker i stil med: "Du är ju dum som säger att alla ska respektera bögar när du själv inte respekterar att folk inte gillar bögar."

Dessa personer verkar inte ens ha läst igenom hela krönikan eftersom jag tydligt nämner att alla får tycka som de vill. Det jag vill får fram med krönikan är att man inte ska kränka någon bara för att man inte gillar dennes läggning.

Dennis: "Du skall inga andra bögar hava jämte mig."

Som ni kanske minns så har jag blivit intervjuad av Norges största HBTQ-tidning Blikk som publicerades nu i veckan tillsammans med en stor bild. Förhoppningsvis leder det till att fler norrmän får upp öronen för min musik. Jag har även fått två erbjudanden om att uppträda i Norge i sommar. Det finns nu även en mängd nya remixar att ladda ner gratis på min hemsida.