30 maj, 2006

Otrevlig telefonförsäljare

I dag råkade jag ut för en riktigt otrevlig telefonförsäljare. När jag svarade så började hon med att presentera sig själv. Redan då hörde jag vad hon var ute efter så jag ville avsluta samtalet så fort som möjligt. Hon sa att hon representerade ett hälsoföretag som ska lansera ett nytt kosttillskott och ville ställa några frågor.

När hon sedan frågade om jag hade hört talas om produkten sa jag att jag inte var intresserad. Redan då började hon låta irriterad och sa att jag väl åtminstone kunde svara på en enkel fråga.
"Kan inte du ta ett nej?" frågade jag. "Jag är inte intresserad av samtal från telefonförsäljare."
"För det första är jag ingen telefonförsäljare och för det andra så frågade jag ju bara om du hade hört talas om vår produkt."
"Men jag sa ju att jag inte är intresserad."
"Om du nu har problem med att svara på några enkla frågor så kanske du ska söka hjälp för det. Gå till en talpedagog kanske?"
Jag bad henne dra åt helvete och lade på luren.

Ska man inte ha rätt att tacka nej till oönskade erbjudanden utan att bli påhoppad? Det är synd att jag inte minns vilket företag hon representerade för då hade jag garanterat ringt hennes chef och berättat hur hon uppförde sig.