11 juli, 2007

Bögigt värre

Jag läste precis att RFSL:s ordförande Sören Andersson har gift sig med partnern Daniel Juvas. De har fått kritik för att de valde att gifta sig på kristdemokraternas dag i Almedalen. Jag förstår inte varför folk gör en så stor grej av det. Kristdemokraterna är det enda riksdagsparti som är emot könsneutrala äktenskap, så jag tycker att det är bra att någon pikar dem. Ska man gifta sig kan man väl lika gärna göra det på en dag som rör om i grytan hos alla homofober och kanske får dem att tänka efter?

Förresten, jag läste att söta Gustaf Skarsgård ska spela homosexuell i Ella Lemhagens nya långfilm "Patrik 1,5". Den handlar om ett gift homosexuellt par som ska adoptera en ettårig pojke. Något går dock fel i pappersarbetet för när pojken anländer visar han sig vara en femtonårig homofob med kriminell bakgrund. Jag ser verkligen fram emot att se filmen, den kan bli hur bra som helst. Dessutom tror jag att filmen kan få vissa trångsynta personer att vidga sina vyer.