29 juli, 2007

Kupolen

Den senaste tiden har jag främst skrivit på boken, träffat kompisar och shoppat. Jag har bland annat köpt en jättefin skrivare från Canon som också fungerar som skanner och kopiator. Så nu kan jag äntligen skriva ut mina texter och enkelt omarbeta dem. Det är så jobbigt att läsa på en datorskärm så nu kan jag ligga i sängen och läsa i stället. Väldigt praktiskt.

På tal om shopping. I fredags var jag, mamma, mormor och Diana till Borlänge och shoppade på Kupolen. Jag köpte förstås en massa böcker, DVD-filmer och CD-skivor. Vi hade dock lite otur med bilen på hemvägen, men som tur var kunde en vänlig man hjälpa oss få i gång den så att vi kunde ta oss hem till Sandviken.

Och så insåg jag att killar från Dalarna är grymt söta. De verkar så snälla och beskedliga. Dessutom har de en urgullig dialekt. Hitta mig en dalmas någon!