09 januari, 2008

Glamourösa gudinnor

Förra veckan fick jag tag på en väldigt svåråtkomlig skiva. Jag äger nu Ankie Baggers maxisingel "People Say It's In The Air" från 1988 på CD. Jag var helt i extas när jag fann den. Jag visste inte ens att den fanns utgiven på CD. Singeln är pressad i Holland och innehåller titelspåret, en instrumentalversion och en härlig clubmix.

Jag har även fått tag på Marie Picassos två första singlar som bara gavs ut i Tyskland, samt en hel del filmer med mina såpagudinnor Joan Collins och Morgan Fairchild. De är så glamourösa att jag nästan avlider. Ett par filmer med Ingrid Bergman, Bette Davis och Grace Kelly slank också med, samt en bok om TV-serien "Dynastin".

Mina senaste inköp:

Ankie Bagger - People Say It's In The Air (CD-maxi, 1988)
Dannii Minogue - Girl (Deluxe Edition) (2 CD, 2007)
Dannii Minogue - Touch Me Like That (CD-maxi, 2007)
Elizabeth Taylor - Elizabeth Igen! (Bok, 1987)
Joan Collins - The Art Of Living Well: Looking Good, Feeling Great (Bok, 2006)
Judith A. Moose - Glamour, Greed & Glory: Dynasty (Bok, 2005)
Lizette Pålsson - Lizette (CD, 1990)
Marie Picasso - Do It Again (CD-maxi)
Marie Picasso - Tell The World (CD-maxi)
Marie Picasso - This Moment (CD-singel, 2007)
Sins (DVD-box, 1984)
Spellbound (DVD, 1945)
The Country Girl (DVD, 1954)
The Seduction (DVD, 1982)
The Virgin Queen (DVD, 1955)
To Catch A Thief (DVD, 1955)