20 januari, 2008

Arja på slottet

I går såg jag sista avsnittet av SVT:s "Stjärnorna På Slottet" där Arja Saijonmaa, Britt Ekland, Magnus Härenstam, Peter Stormare och Jan Malmsjö medverkade. Det var ett rätt charmigt program faktiskt och man lärde sig en hel del om kändisarna som medverkade.

Den jag var mest imponerad av var Arja Saijonmaa som har levt ett väldigt spännande liv. Hon har gjort mycket för att förändra samhället. Jag är inget jättefan av Arjas musik, men hon har gjort ett par låtar som är riktigt bra, till exempel "Högt Över Havet" och "Vad Du Än Trodde Så Trodde Du Fel".

Arja fick rätt mycket kritik av de andra deltagarna för att hon har medverkat i Melodifestivalen. Man kan tydligen inte vara politisk och medverka i kommersiella tävlingar samtidigt. Skitsnack! Vem är det som bestämmer vad som är rätt och fel egentligen? Jag själv älskar att sjunga discomusik samtidigt som jag har ett budskap i mina texter. Vi har alla olika intressen och ingen ska dömas.

Detta blogginlägg vill jag tillägna allas vår Arja Saijonmaa, en stark kvinna som har tagit sig genom många motgångar.