13 september, 2008

La Camilla - I'm Not In The Mood For Lovers

I dag fick jag äntligen tag på den svåråtkomliga musikvideon till singeln "I'm Not In The Mood For Lovers" med La Camilla, känd från den härliga 90-talsgruppen Army Of Lovers! Hon är ju en av mina stora idoler så ni må tro att jag blev lyrisk när en av upphovsmännen till electrolåten skickade videon till mig.

Versionen i videon är den speciella singelremixen av låten som jag har älskat sedan jag kom över det outgivna promoalbumet "Temper" förra året. Musikvideon regisserades av Peter Marin och spelades in 1996 i Soho, London. La Camilla, eller Camilla Henemark som hon egentligen heter, är lika vacker som alltid i den och hennes svengelska är bara så charmig.

I texten dissar hon även sina forna kollegor i Army Of Lovers. Oh, the drama! Singeln blev dessvärre ingen större hit och albumet "Temper" drogs tillbaka av skivbolaget. Så passa nu på att titta, lyssna och njut av denna sköna 90-talsraritet!



Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com