27 september, 2008

Paul Newman är död!

Nej! Ännu en underbar filmstjärna har avlidit! Denna gång är det legenden Paul Newman som har fått sätta livet till på grund av cancer. Han avled i går åttiotre år gammal. Både mamma och jag blev väldigt ledsna när vi läste om det i Aftonbladet.

Vi har alltid tyckt att den vackra filmstjärnan har varit lik min morfar, som tyvärr avled 2005, och nu är även Paul Newman borta. Men vi kommer alltid att minnas hans klarblå ögon som trollband en hel värld. Paul Newman var en av de äkta filmstjärnorna från det klassiska Hollywood och man trodde nästan att han skulle leva för evigt.

Nu har giganterna blivit en mindre och det känns otroligt sorgligt. Om ni inte har sett några filmer med Paul kan jag rekommendera "Skyskrapan Brinner" och "Katt På Hett Plåttak", som är mina personliga favoriter med honom. I den senare spelade han mot Elizabeth Taylor, en annan fantastisk skådespelare.

Jag hoppas att Paul får vila i frid och att hans filmkonst får leva vidare i många år framöver!

Foto: Metro-Goldwyn-Mayer.

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com