09 juni, 2010

Slutet för Lunarstorm

I dag kan man läsa att communityt Lunarstorm går i graven, efter tio år. När jag gick i gymnasiet hade i princip alla elever ett konto på Lunarstorm, men ju äldre man blev desto tråkigare blev communityt. Visst, jag har en hel del minnen från sidan, men långt ifrån alla är positiva.

Egentligen så dog Lunarstorm för länge sedan. I dag är det Facebook och Twitter som gäller. Jag håller med Andreas Ödman som i en intervju i IDG säger: "Lunarstorm har sig själv att skylla till varför det inte är lika roligt längre. Den har haft svårt att förnya sig själv."

Även Lunarstorms storkonkurrent Playahead lades ner tidigare i år och jag är inte förvånad. Sidor som dessa måste förnyas för att inte dö ut. Jag kommer i alla fall inte att sakna Lunarstorm eller deras billiga kopior. Kommer du?

Mina tidigare blogginlägg om Lunarstorm:

Fjortishomofober
Rasism på Lunarstorm
Homofobin på Lunarstorm
Min artikel om Lunarstorm i Aftonbladet
Saknar ni empati?
Svar på tal, Lunarstorm
Nätmobbning


Bimbo Boy
www.bimboboy.com