01 november, 2010

Dagens hunk: Leonardo DiCaprio

Dagens hunk är den amerikanska skådespelaren Leonardo DiCaprio. Han var faktiskt min första "kändisförälskelse". När "Titanic" hade premiär 1997 var jag tretton år gammal, och såg filmen på bio tre gånger. Jag var redan intresserad av fartyget, men filmen fick även upp mina ögon för Leo, och jag hade posters av honom på väggarna i mitt pojkrum.

Jag fastnade främst för hans vackra ansikte, framför allt de sexiga ögonen. En annan av mina favoritfilmer med Leo är den tragiska "Total Eclipse" från 1995, där han spelar den bisexuella poeten Arthur Rimbaud. Han visar även en hel del hud i den, vilket aldrig är fel!

Leo har förändrats en hel del sedan "Titanic", men jag tycker fortfarande att han är sexig. Han är just nu aktuell i filmerna "Shutter Island" och "Inception". Vem var din första kändisförälskelse?