05 november, 2010

Jag hatar giriga försäljare!

Jag har spenderat flera timmar i telefon för att hjälpa en äldre släkting avsluta ett avtal med Tre. Som så många andra blev släktingen påprackad ett avtal från en försäljare på stan. Det skulle "bara" kosta sjuttio kronor i månaden, men sedan dök det plötsligt upp andra kostnader, som försäljaren förstås inte hade sagt något om.

Självklart har man som kund ett eget ansvar att ta reda på vad som gäller, men jag förstår att det kan vara svårt när någon kommer fram på stan och erbjuder en gratis telefon. Försäljare är dessutom bra på att prata omkull folk och undanhålla saker. Är man dessutom äldre och rätt dålig på teknik så blir det ännu mer komplicerat.

Att det dessutom tar flera timmar att komma fram till Tres kundservice gör ju inte saken bättre. Säg alltid NEJ till försäljare, om du är det minsta osäker på deras villkor. Jag vill inte förolämpa alla försäljare där ute, detta är endast riktat till försäljare som lurar äldre människor. Fy fan för er!

Bimbo Boy
www.bimboboy.com