26 november, 2010

OKEJ - Tiden Vi Aldrig Glömmer 1980-1989

För någon vecka sedan släpptes en bok med det bästa från musiktidningen OKEJ. Jag köpte den inte då jag redan har samlat på mig alla originaltidningarna från 80-talet genom åren. Men boken är ett måste för alla 80-talsnostalgiker.

I december släpps dessutom en samlingsbox med tre CD-skivor fyllda av 80-talets största hits! Den sista skivan är inte alls intressant för mig, då den bara innehåller rockmusik, något jag inte gillar, men jag kan rekommendera de första två skivorna till alla 80-talsnybörjare.

Sommaren år 2000 upptäckte jag 80-talsmusiken. Jag var sexton år gammal och skulle då ha blivit otroligt glad för denna box, eftersom mina stora idoler Lili & Susie, Kim Wilde, Samantha Fox, Sandra, Ankie Bagger, Sabrina, Tone Norum, Lena Philipsson och Pernilla Wahlgren finns med.

I dag har jag alla låtarna på andra CD-skivor, men jag tycker ändå att det är kul att denna samling släpps så att fler kan upptäcka detta härliga musikårtionde!

Låtlistan till "OKEJ" CD 1:

1. Sha-Boom - R.O.C.K.
2. Carola - Främling
3. Freestyle - Vill Ha Dig
4. Secret Service - Oh Susie
5. Europe - Carrie
6. Trance Dance - You're Gonna Get It
7. Herreys - Diggi Lo Diggi Ley
8. Lili & Susie - Oh Mama
9. Niclas Wahlgren - En Droppe Regn
10. Tone Norum & Tommy Nilsson - Allt Som Jag Känner
11. Lena Philipson - Dansa I Neon
12. Anna Book - ABC
13. Millas Mirakel - Rytmen Av Ett Regn
14. Ankie Bagger - People Say It's In The Air
15. Alien - Only One Woman
16. Attack - Oaa Hela Natten
17. Pernilla Wahlgren - Piccadilly Circus
18. Noice - En Kväll I Tunnelbanan
19. Niels Jensen - Mobbingbarn
20. Nürnberg 47 - Hundarna Brinner

Låtlistan till "OKEJ" CD 2:

1. A-ha - Take On Me
2. Limahl - The Neverending Story
3. Howard Jones - What Is Love
4. Culture Club - Do You Really Want To Hurt Me
5. Sandra - (I'll Never Be) Maria Magdalena
6. Irene Cara - Flashdance... What A Feeling
7. Jennifer Warnes & Bill Medley - (I've Had) The Time Of My Life
8. Spandau Ballet - Gold
9. Alphaville - Forever Young
10. Tears For Fears - Everybody Wants To Rule The World
11. Duran Duran - View To A Kill
12. Simple Minds - Don't You (Forget About Me)
13. Depeche Mode - Just Can't Get Enough
14. Kim Wilde - Kids In America
15. Samantha Fox - Touch Me (I Want Your Body)
16. Cyndi Lauper - Time After Time
17. Belinda Carlisle - Heaven Is A Place On Earth
18. Nena - 99 Luftballons
19. Wham - Wake Me Up Before You Go-Go
20. Sabrina - Boys (Summertime Love)

Aktuella artiklar: Aftonbladet, GP, Expressen, Aftonbladet, DN, SvD, LTZ, Aftonbladet.

Bimbo Boy
www.bimboboy.com