31 januari, 2011

Fyndat Army Of Lovers-skiva

I dag har jag varit i Gävle och shoppat! Jag var bland annat in i skivbutiken Petter & Lottas som hade utförsäljning. Jag har handlat där sedan jag var liten, så det känns lite sorgligt att de ska stänga. Men samtidigt så är jag inte förvånad.

De har i vanliga fall haft rätt höga priser på begagnade skivor, som man har kunnat köpa mycket billigare på andra ställen. Men jag gjorde ett riktigt fynd! Jag hittade samlingsskivan "Master Series" med Army Of Lovers.

Samlingen innehåller nämligen originalversionerna av gruppens första singlar "When The Night Is Cold" och "Love Me Like A Loaded Gun", som annars är extremt svåra att hitta på CD, så ni må tro att jag är glad! Jag betalade tjugofem kronor för skivan, och den var i perfekt skick.

Tänk vad kul om Army Of Lovers kunde göra comeback och släppa ett helt nytt album. Det vore underbart!