21 januari, 2011

Heterokillars rädsla för bögar

Varför är det ofta så att heterosexuella killar tror att alla bögar vill ha dem? Jag menar, att jag är bög betyder ju inte att jag vill sätta på varje kille jag ser. Så desperat är jag faktiskt inte, tro det eller ej.

När man tar kontakt med heterokillar så är de ofta snabba med att hävda sin läggning, oftast genom att säga att de har flickvän. De tar liksom för givet att man är ute efter mer än vänskap. Är det inte lite självupptaget att tro att alla bögar är intresserade av en? Gör de likadant när heterosexuella tjejer försöker ta kontakt?

De flesta av mina killkompisar är heterosexuella, så jag drar inte alla över en kam. Men det är intressant att många reagerar som de gör. Man är inte automatiskt en desperat sexgalning bara för att man är bög.