05 oktober, 2014

Favoritlåten: Samantha Fox - I Surrender (To The Spirit Of The Night) (1987)

Så var det dags för ännu en av mina favoritlåtar. Jag blev ett fan av Samantha Fox sommaren 2000, då min kärlek för åttiotalet vaknade till liv. Hennes stora hit "Touch Me (I Want Your Body)" blev direkt en favorit, men det dröjde inte länge förrän jag upptäckte att Samantha hade ännu fler guldkorn i sin skivkatalog.

En av dem är singeln "I Surrender (To The Spirit Of The Night)" från 1987, tagen från albumet "Samantha Fox" och producerad av Jon Astrop. Låten blev en hit i Europa och framfördes bland annat i det svenska TV-programmet "Solstollarna".

Jag älskar det elektroniska soundet, speciellt trummorna. Dessutom bevisar Samantha att hon faktiskt är en riktigt bra sångerska. Här nedanför kan ni se videon, som bland annat innehåller ett förlängt intro. Jag kan inte motstå det härliga åttiotalsmodet, med axelvaddar och allt.

"I Surrender (To The Spirit Of The Night)" finns digitalt på iTunes och Spotify, men jag rekommenderar den remastrade nyutgåvan av det underbara "Samantha Fox"-albumet.

För att höra ännu mer bra musik, håll utkik på min nya bloggetikett "favoritlåtar", eller följ min favoritlista på YouTube som kommer att uppdateras flitigt framöver!