16 maj, 2019

Eurovision Song Contest 2019 - Semifinal 2

I kväll ägde den andra semifinalen av Eurovision Song Contest 2019 rum och det var ett betydligt starkare startfält. Jag har valt att endast fokusera på de bidrag jag tyckte om i stället för att kommentera samtliga låtar, så här har ni min lista:

1. Luca Hänni - She Got Me (Schweiz): Wow! Jag gillar verkligen det här. Modern popmusik med en snygg show och en kille som sjunger bra. Mer sådant tack. Gärna några remixar också.

2. Sergey Lazarev - Scream (Ryssland): Jag är ju ett stort fan av Sergey och har alla hans album. "Scream" är en riktigt vacker powerballad som växer snabbt. Jag hade ju önskat att han tävlat med ännu en uptempolåt i stället. Fast han borde förstås ha vunnit redan 2016 med underbara "You Are The Only One".

3. Chingiz - Truth (Azerbajdzjan): Den här gillar jag. Vilken falsett killen har. Och numret är snyggt. Låten är bra, men hade gärna fått varit lite mer electro i produktionen.

4. KEiiNO - Spirit In The Sky (Norge): Oj, vilken käftsmäll. Jag gillar verkligen blandningen av dancepop och jojk. Heja, Norge!

5. John Lundvik - Too Late For Love (Sweden): Vilket proffs han är. Grym sångröst och grym scennärvaro. Låten i sig är inte hans bästa, om jag ska vara helt ärlig, men den är trevlig. Jag är inte så mycket för gospelpop utan föredrar remixarna och hans låtar "All About The Games" och "Love Your Body".

6. Michela - Chameleon (Malta): En till skön dancepoplåt som växer för varje lyssning. Bra sångröst också. Ett plus för den coola scenografin.

7. Anna Odobescu - Stay (Moldavien): Skönt med någon som verkligen kan sjunga. Showen är vacker och låten är en typiskt kraftfull Eurovisionballad, som jag är svag för.

8. Tamara Todevska - Proud (Nordmakedonien): Jag blev positivt överraskad av denna Eurovisionballad. Väldigt bra sånginsats. Ingen vinnare, men ett värdigt schlagerbidrag.

9. Srbuk - Walking Out (Armenien): Häftigt nummer och en grym sångröst. Låten känns lite platt vid första lyssningen, men jag hoppas att den kommer att växa.

10. Jurij Veklenko - Run With The Lions (Litauen): En till skönsjungande kille med en låt som växer. Den hade gärna fått vara lite mer uptempo för mig, men när Jurij tar de högsta tonerna så smälter jag. Ingen vinnare dock.

11. Roko - The Dream (Kroatien): Jag hade hoppats att låten efter introt skulle övergå i en sprakande dancepoplåt, men icke. Jag måste dock ändå säga att det är en vacker låt och Roko sjunger riktigt bra. Ingen vinnare för mig, men ett fint bidrag.

12. Jonida Maliqi - Ktheju Tokës (Albanien): Ingen vinnare för mig, men en vacker låt och ett starkt framträdande.

13. Duncan Laurence - Arcade (Nederländerna): Vacker ballad med en duktig sångare. Men tyvärr är låten för seg för min smak. Den behöver nog många fler lyssningar för att växa. Helt okej.

14. Ester Peony - On A Sunday (Rumänien): Definitivt ingen vinnare, men själva låten har något som växer. Snygg show dessutom.

Övriga bidrag föll mig inte i smaken.



Följ mig på Facebook, Twitter, Instagram och YouTube för ännu fler inlägg ur mitt liv. Du hittar även mer information om mig på DennisAlexis.com.