09 maj, 2019

Kylie Minogue - New York City (Video, ny singel, m.m.)

Min stora idol Kylie Minogue har precis släppt en video till nya låten "New York City" och ni kan spana in den här nedanför. Videon spelades in under hennes "Golden"-turné. Låten kom till under arbetet med "Golden"-albumet, men passade inte riktigt in med countrytemat, så i stället är den nu med på Kylies senaste samlingsalbum "Step Back In Time: The Definitive Collection".

Jag vet vad ni tänker. "Ännu ett samlingsalbum?" Så tänkte jag också. Eftersom jag redan har alla låtar förutom den nya så köpte låten som WAV-nedladdning från Junodownload. Den finns ju även på iTunes och Spotify.

För dig som vill ha den fysiska samlingen finns det en himla massa olika utgåvor att välja på, allt från CD och vinyl till kassetter. Boka hos CDON, Ginza, Amazon eller Kylies officiella hemsida.

Jag älskar soundet på "New York City" och samplingen av Mylos "Drop The Pressure" känns helt rätt. Jag hoppas att nästa album från Kylie är en återgång till modern dance-pop och nu-disco, de genrer hon gör absolut bäst i mitt tycke.



Följ mig på Facebook, Twitter, Instagram och YouTube för ännu fler inlägg ur mitt liv. Du hittar även mer information om mig på DennisAlexis.com.