03 maj, 2019

Vincent International - He's My Boy (Mandy Smith-cover)

Jag bara måste tipsa om min vän Vincent Internationals nya singel. Det är en cover av "He's My Boy" som min idol Mandy Smith gav ut 1988, skriven och producerad av Stock Aitken Waterman, samt mixad av Pete Hammond.

Denna cover är producerad av Juan Martinez och har ett skönt italodiscosound vilket passar perfekt tukk denna låt. Du kan beställa en fysisk utgåva från Maxi Music Records. Singeln finns även på iTunes.

Låtlista till "He's My Boy":

1. He's My Boy
2. He's My Boy (Extended Mix)
3. He's My Boy (Instrumental)*
4. He's My Boy (Instrumental Extended)*
5. He's My Boy (Acapella)*

Låtar markerade med * är bonusspår på den fysiska utgåvan.



Följ mig på Facebook, Twitter, Instagram och YouTube för ännu fler inlägg ur mitt liv. Du hittar även mer information om mig på DennisAlexis.com.