17 november, 2006

She-Ra: Princess Of Power

Minns ni He-Man och She-Ra? När jag var barn var "He-Man And The Masters Of The Universe" jättepopulärt. Nästan alla killar i min ålder ville vara honom och det var ofta man lekte He-Man på rasterna, samlade på actionfigurer och serietidningar om TV-serien. Jag, som alltid ville vara tjej, föredrog att vara He-Mans tvillingsyster She-Ra.

Hon fick 1985 en egen spinoffserie "She-Ra: Princess Of Power" som jag och syrran brukade se om och om igen som barn. Visserligen såg vi den några år senare än premiären, eftersom jag är född 1984 och Diana 1988, men vi fick låna VHS-band av en kusin. Vi tyckte att det var magiskt.

Nu kan jag äntligen njuta av denna underbara TV-serie igen, fast på DVD. Ljuva åttiotal! Beställ den du med. Ni kommer inte att bli besvikna. Bäst är She-Ras snygga kläder och den synthiga musiken.