09 november, 2006

Tillbaka i tiden

En underlig sak hände mig i dag. Eller så himla underlig var den kanske inte, men det var något man inte gör varje dag. Jag blev intervjuad av Aftonbladets TV-kanal TV7 hemma i min lägenhet. De håller på med en serie om mobbning och om hur man tar sig vidare. Jag hade en riktigt trevlig dag tillsammans med Anna och kamerakvinnan Ida.

Mot slutet av intervjun frågade de om jag ville följa med tillbaka till min gamla skola. Jag tvekade först men tackade till slut ja. Det var en bra upplevelse att få återbesöka Hedängskolan och på något vis bearbeta helvetet jag genomgick där från låg- till högstadiet. Jag tog en hel del bilder och programmet sänds på TV7 nästa måndag, om allt går enligt planerna. Man kommer även kunna se det på deras hemsida.

Jag är väldigt glad att jag tackade ja till intervjun. Jag hoppas att den kan hjälpa andra.