09 november, 2006

La Camilla och Titanicfeber

I dag hände något underbart! Jag fick min idol La Camillas outgivna album "Temper" på posten av en vän. Den innehåller riktigt sköna låtar, speciellt "I'm Not In The Mood For Lovers", "J B Baby", "Queen Bitch Day" och "U.S. People". Albumet släpptes endast som limiterad promoutgåva, så ni kan tänka er att jag är glad.

Förresten, har ni tänkt på att folk verkar tycka att man är konstig när man säger att man inte är förtjust i att festa? Är det verkligen det roligaste sättet att umgås? Alltså, visst kan jag också gå ut ibland, men jag föredrar att umgås med folk hemma hos vänner eller på någon lugn bar. Att gå på en trång, svettig klubb lockar i alla fall inte.

För någon dag sedan vann jag boken "Vi Fann Titanic" på Tradera för en hundring. Det var ett riktigt fynd med tanke på att den har utgått. Ni som känner mig vet hur fascinerad jag är av Titanic och just den boken brukade jag alltid låna på biblioteket när jag var liten. Jag kunde sitta i timmar och titta på bilderna och föreställa mig hur det var att vara ombord fartyget.

Jag läste nyligen ut Diane Hohs trilogi "Titanic - The Long Night" som jag fick när jag gick på högstadiet och nu håller jag på med Walter Lords "Titanics Undergång - En Natt Att Minnas". Sedan har jag ju haft datorspelet "Titanic: Adventure Out Of Time" i flera år. Där kan man gå omkring på Titanic, som återskapats i 3D, och lösa mysterier. Jag kommer aldrig att tröttna på Titanic och jag hoppas att det kommer ännu fler filmer, böcker och spel om fartyget.