27 november, 2006

Rasism på Lunarstorm

Efter alla trakasserier från homofober på sajten Lunarstorm skickade jag i går ett långt mejl till sajtens personal där jag klagade på säkerhetsavdelningen. I dag fick jag svar från dem där de beklagade och bland annat skrev att de ska göra om sin säkerhetsavdelning inom kort. Det kommer alltså att bli lättare att göra anmälningar och att blockera folk på Lunarstorm, så håll ut.

När jag ringde Lunarstorms säkerhetsavdelning i går sa de att användare raderas direkt om de har begått lagbrott. Varför har då alla homofober jag anmält genom åren bara fått varningar? Jag var tvungen att tala om för Lunarstorm att hets mot folkgrupp är ett lagbrott och att de är tvungna att radera användarna direkt. Det är konstigt att man ska behöva tala om det för ett socialt nätverk som säger sig ta mobbning och rasism på största allvar.

Ska det verkligen behöva gå så långt som mordhot för att få någon avstängd? Det konstiga är att de flesta som har trakasserat mig den senaste tiden har haft texter på sina profiler där det stått att de hatar rasister. Om de nu hatar rasister, varför behandlar de mig kränkande? Homofobi kanske inte officiellt räknas som rasism, men jag tycker inte att det är någon större skillnad.

Jag älskar ALLA människor som är snälla, oavsett kön, läggning, religion eller etnicitet, och jag tänker ALDRIG dra en folkgrupp över en kam. Det är svårt att förstå hur folk kan trakassera mig när jag aldrig har yttrat ett rasistiskt ord om någon. Jag önskar att alla kunde visa mig samma respekt som jag visar dem.