21 juni, 2004

Tidig födelsedag

Eftersom jag fyller år på midsommarafton så firades jag lite tidigare, så att alla skulle kunna komma. Så i lördags hade jag tjugoårskalas för släkten. Som vanligt blev jag väckt med paket på sängen av mamma, pappa och Diana. Jag fick en massa roliga saker under dagen, bland annat en stereo med CD-växlare, en rakapparat, en porslinsängel, ett silverhalsband, ett silverarmband, en kontorsstol med leopardmönster och DVD-filmerna "Sunset Boulevard", "Sound Of Music" och "Terror På Elm Street 3".

På kvällen hämtade jag och Sandra upp Janet och åkte in till vår gamla klasskompis Ingeborg som hade förfest i Sandviken. Vi flummade lite allmänt och när de andra gick ut på krogen så gick jag hem till Linda istället. Vi köpte hem fet mat och tittade på film, "Scooby-Doo" för att vara exakt. Det blev rätt sent, men jag hade en bra kväll.

I dag kom Ida och hälsade på, sedan dök kusin Linn upp. Jag hade inte träffat Linn på länge eftersom hon jobbar på Mallorca, så det var kul! Men när hon berättade om sitt liv kände jag mig inte avundsjuk. Det beror ju på hur man är som person, men jag skulle aldrig klara av att resa till ett främmande land och inte kunna språket, inte ha några pengar och inte ha nära till min familj. Det är inte min grej. Jag är ju till och med rädd för att campa!

Jag fick förresten panik när jag insåg att TV4 har slutat visa reprisen av "Melrose Place". Skandal! Men jag mejlade TV-ombudsmannen och frågade, och han försäkrade mig att fortsättningen kommer i september, så då är dagen räddad. Nej, nu ska jag ta och drömma mig bort till Hollywood. I natt tänker jag vara en stumfilmsstjärna. Jag kan behöva vara lite tyst.

Puss och kram!