05 juni, 2004

"But I wake up screaming, sometimes when I'm dreaming"

I går visades äntligen dokumentären om Agnetha Fältskogs comeback! Jag laddade videon och tvingade Sandra M att se den med mig. Det var så kul att äntligen få se och höra Agnetha igen. Jag känner igen mig i det hon säger om osäkerhet och så vidare. Hon är fortfarande så vacker, det kunde man tydligt se i dokumentären. Den var dock lite kort och jag hade velat se hennes musikvideor från åttiotalet också. Kanske man kan hoppas på en DVD?

Dennis: "Det är fiskmåsar utanför fönstret. Finns det fiskmåsar så långt från vattnet?"
Sandra M: "Tydligen?"
Dennis: "Dum fråga... tydligen."

Häromdagen sov jag över hos mormor. Det var länge sedan sist. Som barn sov jag där varje helg. På senare år har det inte blivit lika ofta, men det ska det bli ändring på. Vi såg på film precis som förr i tiden. Sedan mormor blev sjuk har hon inte orkat ha besök lika ofta, men jag hoppas att hon är på bättringsvägen nu.

Någon dag senare pratade jag och mormor i telefon och så sa hon helt plötslig: "En skata med skatungar i boet." Hon tittade tydligen på TV så jag frågade: "Var det skatungar?" Mormor svarade: "Nej lamm." Jag började fundera på om lamm var ett annat namn för skatungar men hon drev visst bara med mig. Jag är så snurrig ibland.