07 juni, 2005

Bimbo Boy goes to Finland

Åh så kul jag har haft de senaste dagarna! I torsdags åkte jag ner till Stockholm och tog en fika tillsammans med min söta vän Mr. J. Sedan åkte jag och min älskade fjolla Henri till Kungsträdgården på restaurangmässan där vi åt tillsammans. Micke dök upp och höll oss sällskap tills färjan gick på kvällen.

Off we were, to Finland! Henri och jag kollade in båten och packade sedan upp i våra hytter. Därefter gick vi till taxfreebutiken och köpte med oss två flaskor champagne. Henri och jag sminkade oss och gick till baren där Henris stora idol Paula Koivuniemi uppträdde.

Henri blev som ett litet barn på julafton och stod nära scenen med tindrande ögon. Efter uppträdandet tog vi en drink tillsammans med Paula och hennes söta assistent. Paula var riktigt trevlig och gav mig en del tips angående min musikkarriär. Hon sa även att hon skulle försöka komma när jag ska uppträda på DTM i Finland i sommar.

Paula om bögar: "I like your people. Because they like me."

Efter att ha druckit ur champagnen i hytten så gick vi till nattklubben. Där träffade vi två fulla men söta tjejer vid namn Angelica och Jenny. De frågade oss ganska tidigt om vi var gay och när vi svarade ja så ville de dansa med oss. Jag har inte skakat så mycket på rumpan sedan min schlagerfest. Det kom fram ett par killar och frågade om de fick dansa bredvid oss. Jag förstår inte varför de var bad om lov, men de kanske var intresserade av "våra" tjejer.

Efter att ha svettats färdigt på dansgolvet träffade vi Janne, en man som var på affärsresa. Vi träffade även underbara Carin, från Stockholm, hennes före detta pojkvän Gustav och hans vän Niklas från Skövde. Vi gick ner till Angelicas och Jennys hytt där vi fortsatte att festa. En granne sa att vi var högljudda, så vi gick vidare. Henri stötte hela tiden på Gustav, men utan framgång.

Ännu en person dök upp. Det var ålänningen Daniel (om jag minns rätt) som var rätt tyst av sig. Han fick sig nog tillräckligt med underhållning för en lång tid framöver. Kvällen slutade med att Carin hjälpte Henri och mig att hitta till hytten. Vi somnade runt femtiden. Vi bara måste hålla kontakten med denna gulliga tjej.

Henri efter varje måltid: "På måndag ska vi banta! På måndag, darling."

Dagen därpå vaknade vi tidigt. Vi åt frukost, croissanter och apelsinjuice, och gick sedan för att se Paulas andra uppträdande. Efteråt gick vi till butiken igen där jag köpte två skivor: En med hits från gayklubben DTM och en med finska snyggingen Antti Tuisku. Jag hittade dessutom en jättesöt, rosa prinsessring från Dior med strass på. Den kommer jag att nöta ut.

Sedan gick vi ner i hytten, lade oss i sängen och lyssnade på musik. Henri undervisade mig om sin idol Paula, medan jag lärde honom allt om Agnetha Fältskog. På eftermiddagen var det dags för mer mat. Vi betalade in oss på buffén. Jag tror inte jag har ätit så mycket på flera år. Hela tiden ursäktade vi oss med att säga: "På måndag är det dags för detox!"

Under resten av resan tog vi det lugnt och lyssnade på musik. När vi gick av båten så träffade vi Angelica och Jenny igen som fortfarande var fulla. Henri och jag tog farväl av varandra och jag begav mig in till city och tog en fika med Lars.

Jag var fruktansvärt trött så jag tvingade i mig en hel kopp kaffe, tro det eller ej. Det var inte alls gott men nödvändigt, och snart så piggnade jag till. Micke dök också upp och gjorde oss sällskap. Innan jag skulle bege mig av mot tåget så dök Henri upp igen och vinkade av mig. Jag kom hem väldigt sent på natten och somnade direkt.

Jag vill avsluta med att tacka min kära vän Henri för den underbara resan! Han är verkligen min själsfrände. Det är inte ofta man hittar en vän som är så lik en själv. Jag och Henri är verkligen som kvinnorna i "Helt Hysteriskt" när vi umgås. Vi har bestämt att jag är Patsy och att han är Edina. Vi går hela tiden omkring och spelar (?) divor.