18 juni, 2005

Minnen är viktiga

I onsdags åkte jag, mamma och mormor till Årsunda. Det är en liten ort strax utanför Sandviken där jag ofta spenderade somrarna när jag var barn. Vi åkte till Strandbaden där vi fikade och gick ut på deras långa brygga. Solen sken som bara den och allt kändes underbart.

Jag lyssnade på Lili & Susie i min iPod och fantiserade om att spela in en musikvideo. Efteråt åkte vi till mormor och morfars sommarstuga. När morfar dog så sålde mormor stugan till vår kusin, men fram till dess spenderade vi alla somrar där. Jag har så många fina minnen därifrån.

Jag hittade förresten ett par gamla böcker och serietidningar i stugan som jag läste som barn. Mormor sa att jag fick ta med dem hem, så nu har jag räddat en del av min och Dianas barndom. Minnen är viktiga!

Dennis till Henri: "Bara så du vet så är det alltid mest synd om mig. Dessutom så är jag patetiskast också!"

Den senaste veckan har jag även pratat en hel del med min kära vän Sven. Det känns så tryggt att veta att han finns. Sven och jag har varit nära vänner i flera år nu, och han är faktiskt en av mina allra första nätkompisar. Vi kom i kontakt 2001.

Sommaren 2004 var jag och familjen till Skåne på semester och vi lånade då ett hus i Höganäs. Sven kom dit och hälsade på oss. Det var så kul att umgås med honom. Jag kommer aldrig att glömma de dagarna vi spenderade ihop och shoppade, pratade och åt vattenmelon.

Linda: "Varför lär jag mig aldrig att man inte ska sminka sig när man har druckit?"
Dennis: "Jag är aldrig för full för att sminka mig. Jag kan till och med sminka mig när jag åker bil. Det du!"

Jag vill också passa på att hälsa till min vän Micke som nyligen började på ett nytt jobb. Jag hoppas du kommer att trivas där! Jag är stolt över dig.