18 juni, 2005

Discofjollan talar

I torsdags var jag på dejt i Uppsala med söta Mr. J. Vi började dagen med att äta lunch på en salladsbar som Henri introducerat mig för. Sedan gick vi ner till ån, letade upp en park och lade oss i skuggan en stund. Efteråt gick vi till en skivaffär. Jag shoppade loss och fick bland annat tag på en massa roliga maxisinglar. Jag köpte även ett album med popgruppen Deuce som Jonas rekommenderade.

Sedan gick vi till Slottsparken där vi satte oss i skuggan. Det var extremt varmt men vi släckte törsten med lite juice. Tyvärr så blev vi anfallna av elaka myggor, så vi gick vidare efter en stund. Men det var trots allt en riktigt fin dag fylld av mat och shopping.

Dennis: "Jag är ingen rockstjärna. Jag är en discofjolla!"

Jag tycker att Uppsala är en väldigt mysig stad även om Mr. J inte håller med. Han anser att Uppsala är tråkigt och det blev ju inte bättre av värmeböljan och myggorna. Vi umgicks ända tills våra tåg gick hem. Det var som på film när vi skildes åt på perrongen men en kyss. Dejten var väldigt trevlig och vi ska ses igen. Det ser jag fram emot!

Dennis: "Jag borde kanske investera i en köksvåg? Gud, så enkelt mitt liv skulle bli!"

Häromdagen satte jag en bit sallad i halsen. Tänk så tragiskt om jag hade dött och så hade det stått i min dödsattest: "Dödsorsak: Kvävd av salladsblad i fel strupe." Då hade jag i alla fall blivit ihågkommen. Det fick mig konstigt nog att tänka på min vän Stalker-Anna som kommer hit nästa vecka.

Hon påminde mig nyligen om hur vi först kom i kontakt. Vi hade börjat chatta på Qruiser och att jag trodde att hon var kille, så jag frågade henne om hon var öppen med sin läggning, i tron att hon var bög. Så går det när man inte är uppmärksam. Det är sällan jag är det.