11 juni, 2005

Mer såpa åt folket

Jag hade en period då jag knappt såg på TV alls, men nu har jag börjat följa en hel del serier. Jag har sett alla avsnitt av "Melrose Place" som sänds i repris på TV4. Jag är helt besatt av serien och Amanda, spelad av Heather Locklear, är fortfarande den stora favoriten.

Jag följer även "Desperate Housewives" slaviskt. Att se min älskade Marcia Cross, som spelade Kimberly i "Melrose Place", i denna serie är en fest för själen. Det är så att man känner igen sig lite i alla huvudkaraktärerna. Förutom de galna hemmafruarna så följer jag även de spännande serierna "Lost" och "The 4400".

"Dallas" är en annan underbar serie som jag har börjat följa. Jag köpte nyligen den första och andra säsongen på DVD, så nu njuter jag för fullt av sjuttiotalsnostalgin. Jag bara älskar vackra Pamela, bortskämda Lucy och alkoholiserade Sue Ellen. Mer såpa åt folket! Fast inga dokusåpor tack. De är så ute.