04 augusti, 2006

Lite mer drama

Då var det dags för ett nytt blogginlägg. Jag måste ju ha uppehåll ibland så att ni hinner läsa i kapp alla tidigare inlägg. Vad har hänt sedan sist? Mr. D har varit på besök igen. Vi såg en massa avsnitt av "Hey Baberiba" på DVD. Det är faktiskt en underskattad serie. Visst, alla sketcher är inte roliga, men när de härmar kungafamiljen, Victoria Silvstedt, Carola, Pernilla Wahlgren och Emma Andersson kan jag inte hålla mig för skratt.

Henri: "Har du tänkt på en sak? Att när man åker tunnelbana i Stockholm så åker man ju faktiskt under vattnet."
Dennis: "Som Jesus, fast tvärt om."

I måndags åkte jag, mamma och mormor till Rättvik. Diana och hennes kompis Angelika campar där varje år under Classic Car Week. Som ni vet är jag inte alls intresserad av bilar. "Vad gör du här egentligen?" frågade Diana roat eftersom jag hela tiden gnällde över alla bilar. Men jag äskar Rättvik. Det är så vackert där. Vi var till exempel ut på den långa bryggan och avslutade resan med en fika i utkikstornet Vidablick. Vad skulle jag göra utan mamma och mormor?

Jag har även försökt diskutera med en kille som snackar skit om mig. Det var lättare sagt än gjort. Därför kommer nästa inlägg att vara en krönika om skitsnack och lögner.