24 januari, 2007

Alexis Carrington Colby

Åh, jag är så glad! För någon dag sedan fick jag äntligen hem säsong ett av "Dynasty", eller "Dynastin" som serien kallades i Sverige, på DVD. Det låter kanske konstigt, men långt innan jag ens hade sett ett avsnitt av denna glamourösa såpopera så älskade jag den. Jag hade sett en massa klipp från serien på YouTube, samt läst boken.

Jag har alltid varit duktig på att känna på mig och snabbt avgöra om jag kommer att gilla något eller inte. Jag hade rätt även denna gång. Snacka om fantastisk serie. Åttiotalet var verkligen underbart. Nu väntar jag med spänning på säsong två där bitchiga Alexis, spelad av Joan Collins, gör entré.

Fallon i "Dynastin": "The poor cut back in hard times. That's why they're poor. The rich know that's the time to spend."