15 januari, 2007

Musikgenren freestyle

Har ni någonsin hört talas om musikgenren freestyle? Det hade inte jag heller gjort tills jag råkade surfa in på en hemsida om genren för några månader sedan. Det visade sig då att mycket av den åttiotalsmusik jag redan lyssnade på faktiskt var freestyle. Föreställ er åttiotalspop blandat med disco, electropop, dance, synthpop och lite latino. Där har ni freestyle.


Jag har väldigt svårt för ren latinomusik i vanliga fall, men i freestyle passar det faktiskt bra. Musik är verkligen livet! Är ni nybörjare på freestyle kan jag rekommendera följande låtar:



Exposé - Point Of No Return
Nancy Martinez - Can't Wait
Nancy Martinez - For Tonight
Nancy Martinez - Move Out
Seduction - (You're My One And Only) True Love
Seduction - Heartbeat
Shana - I Want You
Shannon - Give Me Tonight
Shannon - Let The Music Play
Shannon - My Heart's Divided
Sweet Sensation - Hooked On You
Sweet Sensation - Love Child
Sweet Sensation - Sincerely Yours
The Cover Girls - Show Me