12 januari, 2007

Ljuva nittiotal

Så var man sjuk igen. Det känns som om alla är förkylda nu. Både mamma och syrran har varit sjuka de senaste veckorna så det var oundvikligt att jag skulle bli smittad. Men med lite sömn ska jag nog vara pigg igen om några dagar. Jag har i alla fall orkat mig ut och köpt ett nytt trådlöst tangentbord och en trådlös mus. Jag är väldigt nöjd fast det tar ett tag att vänja sig vid tangentbordet.

Jag är inte bara galen i åttiotalet, även nittiotalet fascinerar mig. Det är nostalgi för mig och min syster. Diana och jag satt och tittade igenom gamla VHS-band i natt. Vi hittade bland annat en massa inspelade avsnitt av "Vita Lögner" som gick på TV3. Den serien var faktiskt riktigt bra! På den tiden fanns det ju en massa roliga svenska såpoperor som "Vänner & Fiender", "Tre Kronor", "Nya Tider", "Rederiet" och "Skilda Världar". Varför görs inte bra TV i Sverige längre? Nu för tiden visar de bara dåliga dokusåpor, tråkiga inredningsprogram och fåniga lekprogram.

Nu när jag är sjuk har jag haft tid att skriva en hel del på min självbiografi. Jag har dessutom gjort en liten film med hjälp av datorspelet "The Sims 2". Den heter "Forever - A Gay Love Story" och jag har lagt till Sandras singel "Forever" som ledmotiv. Ni kan se den här nedanför.

Som avslutning kan jag tala om att en av mina krönikor kommer att publiceras i nummer två av tidningen OKEJ som kommer den 8 februari, så håll utkik. Ha en underbar helg!