14 augusti, 2007

Gaygnäll

I förrgår fick jag på Lunarstorm ännu en korkad kommentar på mitt blogginlägg om transpersoners rättigheter:

"Jadu vissa personer är allt lite för känsliga, När det kommer till homo/trans whatever så är den kategorin extremt känsliga för vissa ord. Själv förstår jag mig inte på det, Skäms ni för det ni är eller vad? Att folk inte accepterar homosexuallitet är erat fel eftersom ni gapar om allt. Ta pride festivalen som ett exampel, Människor klär sig som värsta dårarna. Klart folk inte kan acceptera er då. Vill man bli klassad som normal i detta samhället så får man anpassa sig efter samhället. Och ord är bara ord och det är enbart svaga människor som stör sig eller tar åt sig av fördomar."

Är det inte konstigt att folk fortfarande envisas med att säga att homosexuella inte får sticka ut och ta plats? Om folk gillar att "klä sig som dårar", ska de diskrimineras och stängas ute från Pridefestivalen? Och vem avgör vilken sorts klädsel som är "galen" eller inte? Titta bara på hur heterosexuella killar klär sig på fotbollsmatcher.

Är det verkligen fel att bli upprörd om man diskrimineras för den man är? Jag får ofta skit för att jag är så öppen med min läggning, men vem fan har rätt att bestämma vad jag får göra eller inte göra? Jag är öppen för att påverka, för att det känns bäst för mig. INGEN har rätt att kränka mig för det. Killen som skrev kommentaren bör tänka efter och sluta dra alla över en kam.

Vi har alla rätt att vara oss själva och kämpa för våra rättigheter utan att bli kallade för "gapiga och överkänsliga"! Ett långt inlägg om min syn på Pride kommer inom kort.