01 augusti, 2007

Otrohet

Vilken knasig värld vi lever i. I dag skrev en skum kille till mig på HBTQ-sajten Qruiser. Han klagade över att han bara fick en massa skamliga och oseriösa förslag av andra medlemmar. Jag påpekade att det kanske inte var så konstigt eftersom han på sin sida hade skrivit att han söker diskreta sexträffar, att sådant faktiskt brukar skrämma bort de killar som är ute efter något seriöst.

Han förklarade att han var tvungen att träffa killar diskret eftersom han har fru och barn. Mitt svar var följande: "Kalla dig inte seriös om du söker sex för att vara otrogen mot din fru. Var en man och stå för den du är i stället för att smyga runt och vara otrogen."

Killen blev sur och svarade att jag inte hade med saken att göra. När jag någon timme senare gick in på killens medlemssida så hade han lagt upp en bild på sin kuk som profilbild. Det bekräftade återigen hur oseriös han är. Jag kunde inte låta bli att tänka på killens fru. Tänk så pinsamt att ens man knullar runt och dessutom visar upp sitt könsorgan på nätet.

Det är sorgligt att det finns människor som tar så lätt på kärlek. Om man är i ett heterosexuellt förhållande och plötsligt inser att man är bisexuell så gör man väl helt enkelt slut med sin partner? Att vara otrogen är respektlöst och sårar både en själv och andra. Jag skulle aldrig klara av att vara otrogen. Är jag ihop med någon så är det den personen som gäller och ingen annan.