08 december, 2007

Popgudinnan Marie Picasso vann

Åh, vad glad jag är! Sveriges nya popgudinna heter Marie Picasso. I gårdagens final av "Idol 2007" visade hon att sångröst går före image. Jag började till och med gråta när hon avslöjades som vinnare. Snacka om att ta musik på stort allvar.

Detta är första gången min favorit vinner tävlingen. Jag har lyssnat på Maries musik sedan hon var med i "Big Brother" och släppte ett par singlar i Tyskland. Det är kul att följt hennes utveckling från dokusåpakändis till popdiva i stil med Mariah Carey och Whitney Houston.

Det var många som inte trodde att en blond dokusåpatjej kunde sjunga, men Marie motbevisade dem och tog revansch. Det är något hos henne som verkligen berör. Hon var tusen gånger bättre i går än vad Amanda någonsin kommer att bli. Singeln "This Moment" släpps i dag och jag tänker givetvis köpa den.

Foto: Sony BMG