11 december, 2007

Slapp dag

Häromdagen var jag ledig från jobbet vilket var slappt och skönt. Jag låg i soffan framför laptopen samtidigt som jag såg repriser av nittiotalsserien "Ensamma Hemma" på TV. Jag såg även en intervju med regissören Josef Fares på SVT. Det var riktigt intressant att höra hans åsikter.

Jag gillade speciellt hans svar på frågan om han ser sig själv som talesman för invandrare. Han sa att han inte tycker det är intressant att diskutera sådant eftersom han inte ser sig själv som invandrare, han ser sig själv som människa. Smart kille. Synd att inte fler har samma sunda åsikter. Då kanske vi skulle slippa all rasism. Varför ska man döma folk efter ursprung?

Nu till något helt annat. Facebook har startat en funktion där man som artist kan göra en sida tillägnad sitt band. När man blir medlem på en sådan sida så dyker det upp en liten ikon på ens profil som visar att man gillar just den artisten. Jag har givetvis skapat en sida för Bimbo Boy. Bli gärna medlem i den!