12 juni, 2008

Kylie Minogue - KylieX2008

I går var jag och syrran till Stockholm och såg Kylie Minogues konsert i Globen. Det var helt magisk. Ni som följer min blogg kan inte ha undgått att Kylie är en av mina största idoler. Sist jag såg henne var 2002 på "Fever"-turnén och att få se henne live igen var underbart. Scenshowen var spektakulär och Kylie sjöng som en gudinna. Publiken var lite stel i början, men de började leva upp mot slutet och alla sjöng givetvis med till "I Should Be So Lucky".

Jag är så glad att Diana följde med och till och med hon, som inte är något stort fan, var imponerad av konserten. Kylie gav till och med Diana gåshud under vissa nummer. Efter konserten köpte Diana ett armband och jag ett halsband som minne. Sedan träffade vi min härliga kompis Nico och dansade loss till lite Kyliemusik som spelades på en krog i närheten. Jag är nöjd med konserten även om jag saknade "Better The Devil You Know", "Got To Be Certain", "Confide In Me", "What Do I Have To Do" och "White Diamond".

Kylie är ett proffs och hon gjorde som vanligt sitt allra bästa, trots att publiken var lite tråkig. De snyggaste framträdandena var helt klart "Like A Drug", "Slow", "Your Disco Needs You" och "On A Night Like This". Jag är dessutom extremt glad att Kylie sjöng en av mina favoritlåtar, "The One", som ett speciellt avslutningsnummer.

Spellista från KylieX2008:

Speakerphone
Can't Get You Out Of My Head/Boombox
Ruffle My Feathers
In Your Eyes
Heart Beat Rock
Wow
Shocked
Loveboat
Copacabana
Spinning Around
Like A Drug
Slow/Free
2 Hearts
Sometime Samurai
Come Into My World
Nu-di-ty
Sensitized
Flower
I Believe In You
On A Night Like This
Your Disco Needs You
Kids
Step Back In Time
In My Arms
No More Rain
Love At First Sight
I Should Be So Lucky
The One