07 juni, 2008

Sabrina Salerno släpper nytt album

Den italienska sångerskan Sabrina är mest känd för hitlåten "Boys (Summertime Love)" från 1987. Jag kan nu meddela att Sabrina för tillfället förbereder sitt nya album. Enligt hennes officiella hemsida är det en samlingsskiva som kommer att innehålla alla Sabrinas största hits, plus några nyinspelade låtar. En av de nya låtarna är The Cardigans-covern "Erase/Rewind" som Sabrina nyligen uppträdde med i TV. Hennes version är riktigt elektronisk och jag tycker att den är bättre än originalet.

Några av Sabrinas andra hits är "My Chico", "Gringo", "Sexy Girl", "Hot Girl", "Like A Yo-Yo" och den Stock Aitken Waterman-producerade "All Of Me (Boy Oh Boy)" som bara tog en halvtimme för henne att spela in. Jag blir så glad av Sabrinas plastiga discopop och hennes coola image.

Samlingsskivan kommer att släppas i september och vi är många i Sverige som hoppas att Sabrina Salerno även besöker vårt vackra land på sin kommande turné.

Följ mig på Facebook, Twitter, Instagram och YouTube för ännu fler inlägg ur mitt liv. Du hittar även mer information om mig på DennisAlexis.com.