02 juni, 2008

Tioårig hypokondriker

Gud, vad varmt det var i helgen. Det var så kvavt att jag knappt kunde andas. Jag, mamma och mormor tog oss i alla fall ut på marknad, men vi hittade inget intressant. Dessutom var det cruising i Sandviken. Jag förstår inte alls folks fascination för bilar och fordon i allmänhet, men alla kan ju inte gilla italodisco och skräckfilmer som jag. I alla fall så bjöd mormor mig och mamma på vår favoritrestaurang Oden.

Vi pratade gamla minnen och kom in på hur nojig jag var om somrarna som barn. Jag undvek alltid solen av rädsla för att få hudcancer och jag var fixerad vid att kolla mina födelsemärken. En sommar gick jag inte utomhus alls eftersom jag var livrädd för att bli angripen av fästingar. Jag är fortfarande rätt nojig, men tack och lov är jag inte en lika stor hypokondriker som då. Jag är dock fortfarande inget fan av att sola utan håller mig helst i skuggan.

Vad har jag annars gjort sedan sist? Jag har mest tagit det lugnt, planerat mina nya låtar, bloggat och varit på jobbet. Värmen gör mig nästan apatisk och det innebär att jag inte orkar blogga lika ofta som vanligt, men jag hoppas att ni har överseende med det. Det är dessutom inte lika många som sitter inne och läser bloggar heller när solen skiner. Ut i solen med er nu!