03 oktober, 2010

Städning och Norell Oson Bard

Jag har spenderat dagen tillsammans med min kära vän Immanuel. Stackaren har ju fortfarande ont efter sin operation, så jag följde med honom till affären som bärhjälp. Sedan gick vi hem till honom och pratade i flera timmar.

Jag hjälpte honom att städa lite i lägenheten också. Jag älskar ju att sortera saker, men det är alltid roligare att städa åt andra än åt sig själv. Jag undrar vad det beror på. Vi ska fortsätta projektet en annan dag!

En vän berättade förresten att låtskrivartrion Norell Oson Bard ska återförenas. De var Sveriges svar på Stock Aitken Waterman och skrev på 80- och 90-talet låtar åt mina idoler Agnetha Fältskog, Lili & Susie, Army Of Lovers, Ankie Bagger, Troll, Pernilla Wahlgren, Secret Service och Tone Norum.

Fast enligt Aftonbladet så ska de skriva en låt åt dansbandet Lasse Stefanz till Melodifestivalen. Jag avskyr ju dansbandsmusik, men det är i alla fall kul att hitmakarna återförenas. Förhoppningsvis börjar de skriva lite nya discolåtar också. Discopop är ju vad de gör bäst!

Bimbo Boy
www.bimboboy.com