02 oktober, 2010

Underbara Kikki Danielsson

Jag har alltid tyckt om Kikki Danielsson. Hennes musik är inte riktigt min stil, men jag älskar hennes personlighet. Nu känner jag tyvärr inte Kikki personligen, men av det jag har sett och hört så verkar hon vara en underbar person, som trots motgångar har en positiv inställning till livet.

Nu senast såg jag Kikki i "Skavlan" där hon bland annat pratade om sin kommande självbiografi och medias felaktiga bild av henne. Jag ser verkligen fram emot att läsa boken och hoppas att hon ger svar på tal. Jag tycker att svensk press är skyldig Kikki en ursäkt för all skit de har utsatt henne för genom åren.

Det är så lätt för oss som inte är offentliga personer att döma kändisar efter skvallerpressens lögner. Många tycker att man får tåla sådant om man är kändis, men någon gräns måste det finnas. Den häxjakt som Kikki har utsatts för är en skam för svensk "journalistik".

Kikki har gjort misstag, precis som alla människor. Jag syftar naturligtvis på rattfyllan. Men hon har också visat att man kan förändras, något jag anser att hon förtjänar respekt för. Men hur ofta skriver pressen om de positiva saker hon gör?

Kikki, om du någonsin har vägarna förbi Gävle så bjuder jag på en kopp kaffe och en trevlig pratstund.