11 mars, 2011

Eric Saades och Danny Saucedos heta kyss

I morgon är dags för final i Melodifestivalen och jag måste säga att det är ett väldigt trist startfält. De enda som är riktigt bra är Danny Saucedo och Eric Saade. Linda Bengtzing och Sanna Nielsen är inte dåliga, men deras låtar är så förutsägbara. Gammal skåpmat liksom.

Sara Vargas framträdande är sött och texten är vacker, men det är ett under att låten har gått till final med tanke på hur platt melodin är. Tyvärr, men jag tror inte att den skulle ha en chans ute i Europa.

De övriga låtarna är så tråkiga att jag nästan blir irriterad. Jag förstår faktiskt inte hur Nicke Borg, The Playtones och The Moniker ens kunde komma med i tävlingen. Tråkigt, tråkigt, tråkigt.

Om vi ska ha en chans att vinna Eurovision Song Contest så måste vi skicka Eric Saade eller Danny, vars låtar är de enda i finalen som låter 2011. Men det är bara vad jag tycker.